Trasa č.Z005 - Krkavčina – Odolov – (Žaltman – Paseky) - Švédský vrch – Krkavčina

Post date: 20.10.2010 15:35:33

Pro nástup na Panskou cestu na Krkavčinu lze použít cesty přes Lánský les nebo Brodky a vystoupat přes Bohdašín. Z Náchodské ulice lze také dojet přes vyhlídkový kopec Končiny a Horním Kostelcem vystoupat na hřeben. Autem se nechá dojet až na odbočku Panské cesty na vrcholu stoupání silnice do Stárkova.

Z Krkavčiny se po rozhlédnutí krajinou (Bor, Orlické hory, Červenokostelecko) pohodlně svezeme Panskou cestou na Odolov (při výjezdu z lesa nádherné výhledy na Krkonoše na západě a na Barchoviny a rtyňskou kotlinu na jihu). (Náročnější běžkaři z Odolova Panskou cestou pokračují na Žaltman (nejvyšší kopec Jestřebích hor, 739 m n. m.) a za dobré viditelnosti vylezou na rozhlednu.

Ze Žaltmanu jsou za chvíli na Pasekách v osvěžovně Jestřebí bouda a zpět se stejnou cestou vrátí na Odolov.) My, tuláci, na Odolově nabereme síly na zpáteční cestu v hospodě U Lotranda a po zelené turistické značce vyrazíme kolem Kryštofových kamenů na Švédský vrch. Z vyhlídkového místa Pod Švédským vrchem se lesem dostaneme k bývalému Větrnému dolu nad obcí Chlívce k další vyhlídkové zastávce. Budeme-li se zde, či dvě stě metrů dále u božích muk a pěchotního srubu, zatáčet vpravo, po chvíli lesem dojedeme na Panskou cestu na Krkavčinu.

Žíznivým a místa znalým tulákům na vyhlídce Pod Švédským vrchem běžky samy zahnou vlevo do údolí k chaloupkám obce Chlívce a do známé hospůdky. Odtud ovšem musí vystoupat šikmo vpravo do sedla a přes Mokřinu u Chlívců pod „Větrákem“ se lesem vrátit na Krakavčinu.